עיצוב קטלוג, פרוספקט, לוגו

מאת מיקי עטיה
כאשר אנו ניגשים לעצב פרוספקט עלינו קודם לשאול עצמנו מהי מטרת הפרוספקט: תדמיתית ,שיווקית או העלאת רעיון חדש,מוצר חדש,מבצעים וכדומה.
פרוספקטים הינם כלי חשוב ביותר כחלק ממיתוג של חברה
יש כאלה אשר משתמשים בפרוספקטים על מנת להפיץ דיוור ישיר בתיבות הדואר, יש כאלה המשתמשים בפרוספקטים על מנת להכניס אותם לפולדרים ולשווק עצמם כחברה מובילה.
פרוספקט ניתן להדפסה גם בכמויות קטנות בדפוס דיגיטאלי ומעת לעת ניתן לעדכן אותו לפי שינויים המתהווים. כמו כן פרוספקט יכול לשמש כבסיס עיצובי לניוזלטר המשוגר במיילים.
פרוספקט,ניתן לומר הינו הכלי הפרימיטיבי אך השימושי ביותר להפצת מידע, בעבר יכלו רק לצייר על נייר או עץ, כיום כמובן ניתן להדפיס בבתי דפוס פרוספקטים פרוצס או צבע אחד,שני צבעים ועוד.
ניתן להדפיס פרוספקטים על גבי נייר כרומו או פרוספקטים מנייר נטול עץ, או ממוחזר.
ככל שהפרוספקט יהיה יותר מעניין,יותר צבעוני עם מסר ברור כך הלקוחות יתחברו אליו יותר וישמרו עליו לשימושים חוזרים.
חברות רבות משתמשות בפרוספקט פרוצס על מנת לחשוף את מוצריהן או שירותים אותם הן מספקות
פרוספקט צריך להיות מעוצב בטוב טעם ,נקי ככל האפשר,צבעוניות ובולטות של המסר ,כולל דמות או איור או תמונה אשר תלווה את החברה בכל הפרוספקטים הקיימים בחברה.
יש לשמור על גריד עיצובי קבוע בפרוספקטים השונים כדי לשמור על מיתוג, זהות תאגידית .
יש חשיבות גבוהה לשמור על אחידות בפרוספקטים על מנת שהלקוחות יכלו לזהות בכל פרוספקט ,מסר אחיד ועל ידי כך לזהות מיידית את החברה המפרסמת בפרוספקט.
פרוצס, הינו שילוב של ארבעת צבעי היסוד: אדום,צהוב,שחור,כחול, שימוש מושכל בצבע יכול למתג חברה נכון יותר, לדוגמא: פרוספקט פרוצס שח חברת מיזוג אויר ,ישתמש יותר בצבעי כחול להבלטת הקור, או צבע אדום הינו צבע אש, לכן חשוב לעצב פרוספקט בחברות מיתוג אשר מבינות את חשיבות הצבע בהעברת מסרים.
פרוספקט יכול להיות משולב בתוך פולדר מודפס פרוצס עם שטנץ מתאים אשר מבליט את הפרוספקט,ניתן גם להטביע על גבי פרוספקטים הטבעות זהב או כסף כולל אפשרות ליצור הבלטה על פרוספקט או פולדר
יש חשיבות רבה לגימורים בפרוספקט, הם אלו שקובעים את רמתו ואיכותו, לא מספיק רק נייר, כדאי לשדרג על ידי למינציה לפרוספקט או הבלטה, הטבעה וכדומה