עיצוב לוגו

מהו מקור הצורך בלוגו? כיצד סימן אחד טומן בחובו עולם שלם? מהו לוגו? מה מאפיין לוגו טוב?

משחר האנושות השתמשנו בסימנים. סימנים שימשו את האדם הקדמון כדי להביע מיידית את מחשבותיו ורגשותיו ולחלוק אותם עם אחרים. מן הסימנים צמחה השפה הכתובה, אך הם לא נעלמו תחתיה, בשל כוחם הייחודי לגרות את הדמיון ולהזכיר לנו דמויות, חוויות ורגשות*. אנשים זקוקים לערכים ולדימויים שעמם הם יכולים להזדהותלייצג אותם. בעולם המודרני, ממלאים הלוגואים את התפקיד החשוב הזה. ושיכולים

סימן שהוא עולם שלם

מותגים רבים מציעים לנו חבילה של ערכים, רעיונות ודימויים, שעמם חלקנו או רובנו יכולים להזדהות. מרגע שאנו רואים לוגו, שהוא אמצעי התקשורת של המותג*, סרט פנימי מתחיל להתנגן אצלנו - סרט עם דמויות ודימויים, סגנון חיים מסויים, אווירה, חלום או זיכרון. כל אלה יכולים להתעורר עקב סידור מסוים של כוכבים, שמזכיר לנו מכונית יוקרה, וכל עולם חוויות האלפיון העליון שהיא נושאת עמה. ה-M של מקדונלדס גורם לנו לחוש רעב. הוא מבטיח לנו בשר, סלט, ניחוח צ'יפס, וחוויה של כיף. הדימויים האלה מאוכסנים במוחנו. הם נוצרים מדי יום, כאשר אנו נחשפים לאופנים השונים שבהם המותג מתוקשר אלינו*.

מהו לוגו?

לוגו מוגדר בדרך כלל, בכלליות, כסימן או סמל גרפי או טיפוגרפי המייצג חברה או ארגון, מוצר או שירות. הלוגו הוא הבסיס לתדמיתם והתשתית לזהות ויזואלית רחבה יותר שלהם. הוא נועד לשדר את הערכים והחזון שמאחורי המותג לקהל היעד שלו**, וליצור אצלו זיהוי מיידי. על כן, עיצוב הלוגו צריך להיות ייחודי, פונקציונלי ותמציתי. הצורות, הצבעים, הפונטים והדימויים הגרפיים בדרך כלל משתנים מלוגו ללוגו, כאשר הם מייצגים מותג מקביל בענף שוק דומה*.

ישנם חמישה סוגים בסיסיים של לוגואים:



  • טקסט בלבד (כמו קוקה קולה ופדקס)
  • דימוי גרפי בלבד (ה-swoosh של נייק, התפוח של apple)
  • טקסט ודימוי גרפי (אדידס)
  • קיצור שם החברה/ראשי תיבות בלבד (לוגו IBM)
  • קיצור שם החברה/ראשי תיבות + דימוי גרפי

מהו לוגו טוב?

לפניכם מבחר הגדרות לתכונותיו של לוגו טוב, לדעתם של מבחר מעצבים המתמחים במיתוג ובעיצוב לוגו ברחבי העולם:


    • "לוגו צריך להציג את עצמו בצורה משכנעת לצופה, באווירה והסגנון ההולמים את הפרויקט או המותג. לוגו טוב הוא מתאים (למוצר/שירות/פרויקט), ייחודי וחסר זמן. הוא נושא את משקל זהותו באופן חד משמעי " (Adrian Clifford, Rinzen, Australia).
    • "לוגו טוב בונה ומשדר ערכי מותג חזקים. הוא מעורר תגובה ונוצר כדי למשוך ברמה הפונקציונלית, הסטייליסטית והאמוציונאלית. הצלחתו של לוגו יכולה להימדד רק על ידי התגובה של קהל היעד". (Ross Imms, A Side Studio, UK ).
    • "אני חושב שפשטות היא אחד מעמודי התווך של לוגו טוב - ככל שמשדרים יותר מסרים בפחות אלמנטים, כך טוב יותר. הדבר עוזר ללוגו להיות ברור, והופך אותו לקל יותר לזיהוי. מקוריות גם היא חשובה, כיוון שלוגו צריך להיות ייחודי לארגון שאותו הוא מייצג. לוגו טוב הוא זה שמשדר בהצלחה את המסרים שהארגון מייצג " (Ben Cave, Ranch, UK)
    • "לוגו טוב נותן רמז לגבי מה שמציעה החברה שמאחוריו, עוד לפני שמקבלים מידע לגביה. לוגו טוב הוא כמו פגישה עם אדם מעניין. אני אוהבת לוגואים שמספרים סיפור" (Emmi Salonen, Emmi, UK**)
    • "לוגו יוצר קשר ויזואלי בין בעליו לציבור - הוא חייב להעביר מסר שאומר לציבור מה עושה החברה" (Oliver Walker, Ollystudio, UK).
    • "אני רוצה שלוגו יהיה משהו שיכול להיות מובן בפחות משנייה " (Andy Mueller, Ohio Girl, USA).
    • "לוגו טוב צריך לנסות להיות שונה, חדשני, ולשדר את הערכים של בעליו" (Paul Reardon, Peter & Paul, UK ).
    • "לפעמים לוגו צריך לתפקד כגורם מאחד, המשלב יחד את כל החתיכות השונות מהן מורכב הארגון. לפעמים הלוגו צריך לשמש כסימן לאיכות, האומר לצרכן שהמוצר אושר בידי גורם סמכותי כלשהו ". (Stefan Sagmeister, Sagmeister Inc., USA )